Coronamaatregelen
Nu de competitie weer normaal opstart, hebben we nog wel te maken met Coronamaatregelen.
Deze maatregelen zijn als volgt:
- Was vaak en goed de handen (handgel is beschikbaar)
- Houd 1,5 m afstand van anderen.
- Blijf thuis bij klachten en laat je direct testen.
- Zorg voor voldoende frisse lucht.
- Publiek bij trainingen en wedstrijden is toegestaan.
- Iedereen heeft een vaste zit- of staplaats.
- Personen uit verschillende huishoudens houden 1,5 m afstand.
- Tijdens trainingen en wedstrijden hoeven de sporters op het sportveld geen onderlinge afstand te houden.
- Op de reservebank gelden de regels van onderlinge afstand wel.
- Douche zoveel mogelijk thuis.
- Vóór en ná de training/wedstrijd mogen maximaal 6 personen tegelijk in een kleedkamer.
- De regels van 1,5 m onderlinge afstand gelden hier ook.
- De kantine is weer open voor sporters en publiek.
- De regels van 1,5 m onderlinge afstand gelden hier ook.
- Iedereen dient op een vaste plek te gaan zitten.
- Vervoer van personen uit meerdere huishoudens in één auto is toegestaan.
- Wanneer personen uit meerdere huishoudens in dezelfde auto zitten, adviseren wij dat personen vanaf 13 jaar een mondkapje dragen.
Informatie over het wedstrijdprogramma vind je op deze website: de aanvangstijden, scheidsrechters en locaties. Actuele info staat ook in de KNKV-app. Voor meer uitleg voor de App zie hieronder.
Let op: het wedstrijdprogramma en andere gegevens kunnen steeds veranderen. Check dus regelmatig de e-mailberichten van Devinco, de website en/of de KNKV-app.
Vervoer
- Jeugdteams:
Ook dit seizoen regelen de teamouders het vervoer voor de jeugdteams. Dit wordt via de team-app gedeeld. Elke teamouder maakt voor zijn/haar team een schema voor: het vervoer naar uitwedstrijden (rijders en vertrektijden). - Senioren en G
De seniorenploegen en de G-teams regelen ook zelf het vervoer. - Vertrekpunt:
We vertrekken naar de uitwedstrijden vanaf sporthal Keizerslanden
Zaaldiensten
Informatie over indeling en taken van de zaaldienst staat elders op deze pagina.
KNKV wedstrijdapp
Al enkele seizoenen maakt Devinco gebruik van de vrijwilligersmodule van de KNKV-app. De reden is dat onze mooie club blijft groeien en er veel werk gedaan moet worden om te kunnen korfballen. Dit moeten we met ons allen doen: samen de schouders er onder zetten. Het grote voordeel van deze werkwijze is dat iedereen zelf kan kiezen wat en op welk moment hij/zij graag een vrijwilligerstaak wil doen.
In deze app zie je uiteraard alle wedstrijden, maar gaan we ook vrijwilligerstaken zoals fluiten, bar- en zaaldiensten, activiteiten en ALV vergaderingen regelen. Deze zie je terug in het programma. Hiervoor kan je je inschrijven.
Dit programma is te benaderen via de KNKV-app, die je op je smartphone of tablet kunt downloaden. Dit is dezelfde app die het KNKV ook gebruikt voor het digitale wedstrijdformulier. Je hebt dus via deze app ook direct toegang tot je eigen wedstrijdprogramma en/of het wedstrijdprogramma van je kind(eren) of van de teams waarvan jij coach/trainer bent. Download deze app en maak een account aan.
Voor de registratie maak je gebruik van het e-mailadres dat bij KV Devinco bekend is en waarop je de nieuwsbrief ontvangt. Als kinderen een eigen account willen aanmaken, geef dan het e-mailadres door aan de . Dan worden de gegevens ingevoerd en kan het account worden geactiveerd.
- Na het installeren van de app meld je je aan met je emailadres en kies je zelf een wachtwoord. Je ontvangt dan een mail op dat e-mailadres "activeren sportlink account". Je klikt op de link in deze mail en dan ontvang je een bevestiging van de activering van het account. Het kan soms even duren voordat dit binnen komt. Alle clubs zijn volop bezig in sportlink.
- Als je bent aangemeld dan klik je op jezelf de button met eventuele foto, die Persoonlijk heet.
- Dan kom je in je eigen programma.
- Ga dan in de blauwe balk helemaal naar rechts naar vrijwilliger.
- Kies voor “Mijn taken” en geef aan welke taken jij zou willen doen. Dan komen die taken in jouw programma te staan en kan je kiezen. Let wel, uiteindelijk zal alles gevuld moeten worden en kan het gebeuren dat je toch wordt ingedeeld bij een taak.
- Ga vervolgens naar “Mijn beschikbaarheid” en klik elke dag wel aan. Reden hiervoor is dat je anders activiteiten die op niet korfbaldagen worden gehouden mist. Denk hierbij aan vergaderingen, trainers/scheidsrechters bijeenkomsten, evenementen zoals Schoolkorfbal, Kangoeroedagen, feestjes en activiteiten van de AC.
Fairplay
Bij korfbal hoort fair play. Devinco staat voor een sportief en veilig sportklimaat. Onderdeel daarvan is dat wij onze tegenstanders voor en na de wedstrijd een hand geven. Bij Devinco geven alle spelers ook de scheidsrechter een hand na de wedstrijd, om hem of haar te bedanken voor de wedstrijd. Op deze manier dragen wij niet alleen bij aan Fair Play, maar houden we ook onze scheidsrechters gemotiveerd.
Afzeggen
Senioren zeggen af bij hun aanvoerder. De jeugd meldt zich af bij de coach. Aanvoerders en coachen regelen zelf de nodige vervanging in overleg met de collega trainers/coaches en/of aanvoerders. Bij problemen kun je altijd bij de Technische Commissie terecht. Voor vervanging van rijden en fluiten moet je zelf zorgen.
Scheidsrechters en vervanging
In het wedstrijdprogramma op de website en in je KNKV-app zie je wanneer je een wedstrijd fluit. Deze heb je zelf kunnen invullen. Als je een wedstrijd onverhoopt toch niet kunt fluiten, dan zorg je zelf voor vervanging. Meld dit wel bij het juiste wedstrijdsecretariaat en bij Maurits van Dijk en Mark Broekman, de scheidsrechtercoördinators. Wij willen graag weten wie er komt fluiten en misschien zijn er wijzigingen in het wedstrijdprogramma.
Teamouders bij jeugdteams
Bij elk jeugdteam is er naast de trainer(s) een teamouder. De teamouder ontlast de trainer door het regelen van allerlei organisatorische niet-korfbalzaken. Hij/zij vormt met de trainers een team om de jeugdploeg samen nog beter te kunnen begeleiden. De teamouder regelt o.a. het vervoer, het wassen van de shirts en de zaaldiensten.
Contactpersonen Wedstrijdsecretariaat en TC
Kijk voor de contactpersonen bij Contact onder de tab Wedstrijdsecr. & TC.
Indeling en taken zaaldienst
Indeling en taken zaaldienst
Inschrijving en rooster
De zaaldiensten gaan in het zaalseizoen 2021-2022 op de volgende manier:
- Senioren
.Het wedstrijdsecretariaat deelt de zaaldiensten per team in. De aanvoerders van senioren 1 t/m 5 krijgen een indeling. Zij zorgen ervoor dat deze diensten gevuld wordt door de spelers van hun team. Als je bent ingedeeld, voer je dat zelf in in de Sportlink-app.Wat hetzelfde blijft: ben je ingedeeld en kan je niet, dan ben je zelf verantwoordelijk om vervanging te regelen. - Voor de A en B jeugd:
lijkt het jullie ook leuk om samen met een teamgenoot een zaaldienst te draaien bij de senioren? Ook jullie kunnen je via de app inschrijven voor een zaaldienst, alle hulp is welkom! - Jeugdteams en G-teams
Bij alle jeugdteams A-F en de G: de teamouders maken een schema en mailen dit naar het wedstrijdsecretariaat (). Het wedstrijdsecretariaat zorgt ervoor dat dit in de KNKV-app komt te staan, .
Taken
Er zijn altijd 2 personen bij de zaaldienst, omdat de zaaldienst ook controlerende taken heeft.
De zaaldienst:
- (1e zaaldienst) hangt de Devinco- en reclamespandoeken op voor aanvang van de 1e wedstrijd
- zorgt dat er ballen in de hal zijn voor de wedstrijd en het inschieten.
- houdt de score bij op het bord (voor tijden zie achterzijde zaalboek) Als er 4-tal wedstrijden zijn, dan wijst de zaaldienst per wedstrijd een ouder aan. Zij houden de score bij op handmatige scoreborden. Eén persoon houdt de centrale klok bij waar met de zoemer wordt gewerkt.
- controleert de kleedkamers op eventule onregelmatigheden en meldt dit direct aan de coach/aanvoerder van het team.
- verwijdert na de laatste wedstrijd de reclamespandoeken weer op en controleert op achtergebleven afval/kleding.
- zorgt dat alle ballen weer in het net zitten en ruimt dit alles op in het kastje van Devinco.